Ƭнɛ αиα'ƨ σғғιcιαℓ βℓσɢ. Ƭнɛ αиα'ƨ σғғιcιαℓ βℓσɢ.: MONOMOLA LIP TATOO FAKE VS ORIGINAL

Thursday, June 04, 2015

MONOMOLA LIP TATOO FAKE VS ORIGINAL


Assalamualaikum,
As for today, aku tertarik untuk review satu product yang aku sendiri dah try!
Korang mesti pernah tengok product ni kat instagram. Bersepah orang jual, tapi persoalannya product tu fake or orginal..?

Orait, This product is called Monomola Lip Tattoo . Aku beli warna Lovely Peach . Aku try test banyak kali and the result is pretty much the same. Terdetik hati aku untuk google tengok fake ke tak product aku ni, yeay, dah beli baru nak check fake or not, macam apa je kan?

Ni aku beli kat Instagram. So, aku nak bagi warning kepada sesiapa yang suka beli online, tak semua benda yang kita purchase adalah barang yang original. So, be extra careful okay?

Bila aku google nak check original ke tak, aku baru dapat tau yang aku ni memang FAKE. Jom kita tengok apa perbezaan FAKE and ORIGINAL.
      



Gambar kiri ialah yang original punya and sebelah kanan pula aku beli kat Instagram. Tengok warna kotak pun dah tunjuk perbezaan Original ke tak! Memang terkejut. Aku beli dengan harga RM16 include postage and actually harga asalnya ialah lagi mahal daripada tu kerana product ni jenis export. Kalau nak beli, you really have to survey first. Jangan nak kritics product tu mahal. Kena pikir pasal banyak benda. Benda tu export daripada luar negara and the shipping price are really expensive.

Kita cakap pasal texture product ni pula,


Ni texture yang fake.


Ni texture yang orginal.

Memang ada beza sebab yang fake punya lagi cair daripada yang original. Aku dah try kat tangan and the result memang tak tunjuk apa-apa langsung. While the original one akan kelihatan warna pinkish, Lovely pink memang warna pink soft macam tu. 

The result using this product..? Mesti la nak tengok result dia kan? Haa, part ni aku memang tak boleh tunjuk. Banyak kali aku pakai and the result memang mengecewakan. Bibir aku akan menggelupas and sampai satu tahap bibir aku berdarah teruk. Seminggu juga la rasa kesan dia tu. So insaf taknak try dah. Instead kalau nak tengok result yang original punya boleh usha blog dia ni haa > REVIEW MONOMOLA LIP TATOO

Little fact about this product. 

Product ni develop first kat China and diikuti oleh Korea. Dua-dua product ni memang selamat kalau nak guna, as long as korang beli yang original. Boleh buka link bawah ni kalau nak beli yang original., tapi kena la paham bahasa Cina and Korea. Hehee.


Lastly, jangan percaya sangat dengan product beauty kat Instagram or any website tanpa tahu condition product ni. Better if korang beli sendiri kat kedai yang dijamin quality product tu. Peace!

Sekian,

Yang memakai barang ni,
Raihana Ramlan.



THANKS FOR STOPPING BY! :)

2 COMMENTS:

  1. I didn't understand it :(
    i really wanted to know fake vz oroginal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Many differences dia, packaging and so on. Tapi if you really try the fake you, you can totally see the different between the original ones.

      Delete

Assalamualaikum. Don't forget to leave some comment here :D